maandag 17 september 2012

SMEEKBEE

Geschreven naar aanleiding van een zeer kortstondige                            begin 1957
verkering met Clara Huneke

SMEEKBEE

gij met uw volle rode lippen
die ik zo hartstochtelijk begeer
gij met uw reine, kuise liefde
die ik met mijn hele hart vereer

"God laat ons samen zijn in lief en sterven
oh, laat me toch uw liefde erven" 

gij met uw mooie ronde borsten
uw liefde ben ik nimmer waard
gij met uw smalle slanke heupen
wat is het dat mijn bezwaart?


"God laat ons samen zijn in lief en sterven
oh, laat me toch uw liefde erven" 

gij met uw kristallen reeën ogen
is ook uw hart zo vederlicht
gij die zoveel schoon kan bogen
is uw liefde op mij gericht?

zo ja, oh laat ons dan saam herhalen
de bee die god alleen begrijpt
hij kan zoiets het best vertalen
hij weet hoe mijne liefde rijpt
"God laat ons samen zijn in lief en sterven
oh, laat me toch uw liefde erven" 
"Gij die het groot heelal bestuurt
blijf tot het einde onzer tijden
dicht, heel dicht in onze buurt" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten