donderdag 6 september 2012

vrijage

vrijage                                     februari 1968

oh, ik weet een bloem te staan
en ik zal 'm voor je plukken
je moet 'm dragen in je haar
je moet 'm dragen heel het jaar
of nee, ik zal steeds nieuwe plukken
steeds nieuwe zal ik plukken
ze groeien daar in 't veld
ik heb ze vroeger wel geteld
nu weet ik niet meer hoeveel er staan
kom laat het mij je wijzen
geef mij je hand en laat ons gaan
naar 't veld waar al die bloemen staan
die ik je graag wil wijzen
ik wil ze plukken ook voor jou
en zal ze toeven tot een bos
terwijl we rusten op het mos
dat doe ik dan voor jou
dat doe ik gráág voor jou
en ik wil nog veel meer doen
ze wijzen, toeven, plukken
me honderd keer wel bukken
dat alles voor één zoen
en voor de tweede zoen
pluk ik er nog eens honderd
je hebt dan bloemen zat
dan vrijen we maar wat
à honderd bloemen voor een zoen
de rest moet je goedkoper doen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten